Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2020

Ένας άλλος Μινώταυρος στην τάξη μας.

Πραγματοποιήθηκε για το τμήμα μας το συμμετοχικό θέατρο "Ένας άλλος Μινώταυρος" με τη βοήθεια του θεάτρου Χαλκίδας και της συνεργάτιδάς του, Ευρυδίκης Σαμαρά (Ηθοποιού/Θεατρολόγου/Θεατροπαιδαγωγού). 


Στα πλαίσια του προγράμματος Αγωγής Υγείας «ΜΕ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΒΟΗΘΟ» που υλοποιούμε τη φετινή σχολική χρονιά ήρθε στο σχολείο μας η κυρία Ευρυδίκη και πήραμε μέρος σε μία θεατρο-παιδαγωγική διαδικασία, ώστε να ευαισθητοποιηθούμε   σε θέματα Ψυχικής Αγωγής, σε ζητήματα που βιώνουμε στην καθημερινότητά μας προσωπικά ή παρατηρούμε  γύρω μας. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερο και πρωτότυπο είδος συμμετοχικού θεάτρου με εντονότατο βαθμό βιωματικού χαρακτήρα. Εκτός από τα κομμάτια θεατρικής δράσης που παρακολουθήσαμε, «μπήκαμε σε ρόλους», που σχετίζονται με την ιστορία, και δράσαμε μέσα στον φανταστικό χώρο. Αυτά τα παιχνίδια ρόλων, μαζί με άλλες τεχνικές του Δράματος, βοηθούν στον αναστοχασμό πάνω στα ζητήματα που πραγματευθήκαμε και στην βαθύτερη κατανόηση τους. 

Επιλέξαμε το θέμα «Ένας άλλος Μινώταυρος» το οποίο εντάσσεται στη Θεματική της Διαφορετικότητας – Επιθετικότητας και γιατί συνδυάζεται με τους στόχους του προγράμματος Αγωγής Υγείας και γιατί αγγίζει τα μυθολογικά θέματα του μαθήματος της φετινής Ιστορίας. 

Στόχοι της διαδικασίας ήταν τα παιδιά: 

· να αναρωτηθούν πάνω στους λόγους που οδηγούν τους ανθρώπους στην «απομόνωση» του διαφορετικού, 

· να βιώσουν τα συναισθήματα του αποκλεισμένου από την ομάδα ήρωα, καλλιεργώντας την εν-συναίσθηση, 

· να αντιληφθούν το ρόλο που παίζει ο κοινωνικός περίγυρος στον αρνητικό ή θετικό στιγματισμό ενός προσώπου.


 Δραματικό περιεχόμενο: 


Ένας αρχαιολόγος ανακαλύπτει μια διαφορετική απόδοση της μορφής και της στάσης του γνωστού μυθολογικού τέρατος. Με ένα γύρισμα στο χρόνο, βρεθήκαμε στα παιδικά χρόνια του Μινώταυρου και παρακολουθήσαμε γεγονότα από τη ζωή του, μπαίνοντας σε ρόλο πολιτών της Κνωσσού. Το παιδί - τέρας καθώς δεν βρίσκει θετική ανταπόκριση από τον κοινωνικό περίγυρο συμπεριφέρεται βίαια και οι γονείς του αποφασίζουν να τον κλείσουν στο λαβύρινθο. Τι σκεφτήκαμε; πώς μπορέσαμε να καταλάβουμε τη βίαιη συμπεριφορά του Μινώταυρου; πώς αναλάβαμε να τον βοηθήσουμε και να τον εντάξουμε στην ομάδα μας;





Έτσι στην παράσταση Συμμετοχικού Θεάτρου «Ένας άλλος Μινώταυρος»: 
Παρακολουθήσαμε κομμάτια θεατρικής δράσης, αλλά και δράσαμε μέσα στο πλαίσιο μιας ιστορίας, παίζοντας ρόλους , παρατηρώντας και συζητώντας, με σκοπό να επεξεργαστούμε το θέμα Επιθετικότητα και Διαφορετικότητα. 

Περάσαμε καταπληκτικά. Συμμετείχαμε με χαρά και ενδιαφέρον. Μερικές φορές ήμασταν αρκετά φασαριόζοι, αλλά ήταν από τον ενθουσιασμό μας. 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου