Τρίτη 4 Απριλίου 2017

Ελέγχω τον θυμό μου.


Συνεχίζοντας τις βιωματικές μας δραστηριότητες ασχοληθήκαμε με τη διαχείριση του θυμού. Και αυτή τη φορά μαζί μας στα παιχνίδια η κυρία Βασιλική, ψυχολόγος στο σχολείο μας και η κυρία Μαρία, κοινωνική λειτουργός. 

Στόχος των δραστηριοτήτων αυτή τη φορά ήταν να μάθουμε να κατανοούμε τα συναισθήματά μας και να μπορούμε να βρίσκουμε τρόπους να διαχειριζόμαστε τα δύσκολα συναισθήματα όπως ο θυμός. 

Συζητήσαμε για το πώς νιώθουμε σήμερα, για το αν έχουμε νιώσει θυμωμένοι/ες κάποιες φορές και πώς είμαστε τότε. Μια μικρή ιστορία "Ο ψαράς και το δόλωμα" μας βοήθησε να καταλάβουμε ότι κάποιες φορές ο θυμός μας γίνεται έντονος, ότι καβγαδίζουμε με τους άλλους. Ξεχωρίσαμε τις περιπτώσεις που κάποιος μειώνει τον άλλο επίτηδες και τότε αυτός γίνεται θύτης και ο άλλος που δυσκολεύεται να αντιδράσει γίνεται θύμα. Μοιραστήκαμε εικόνες με πρόσωπα που έδειχναν έντονα τα συναισθήματα του θυμού που ένιωθαν. Σε ομάδες δουλέψαμε αναγνωρίζοντας το πώς νιώθουν τα πρόσωπα των εικόνων, το πώς αντιδρούν, το πώς σκέφτονται. Ακόμα καταγράψαμε το ποιες συνέπειες έχει η συμπεριφορά τους για τους ίδιους και τους άλλους. 


 Η κάθε ομάδα παρουσίασε στις υπόλοιπες την εικόνα της και τις καταγραφές της. Ακολούθησε συζήτηση από την οποία προέκυψαν οι τρόποι διαχείρισης του θυμού τους οποίους και καταγράψαμε σε ένα χαρτόνι και του αναρτήσαμε στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης.

Δευτέρα 3 Απριλίου 2017

Ο Ροβινσώνας Κρούσος από τον Ηλία.


Ο Ηλίας μας παρουσίασε το κλασικό βιβλίο "Ο Ροβινσώνας Κρούσος" του Ντάνιελ Ντεφόε από τις εκδόσεις Καλοκάθη (2008) σε μετάφραση Αθανασίας Μπίρη.

Και να η ηλεκτρονική του παρουσίαση: 





O Ροβινσώνας Κρούσος από τον Ηλία from magdalinikalatheri

Μπράβο Ηλία, εξαιρετική εργασία!

Δυο νέες παρουσιάσεις βιβλίων στην τάξη μας.

Στα πλαίσια της Φιλαναγνωσίας δυο νέα βιβλία παρουσιάστηκαν στην τάξη μας, με κλασικό τρόπο αυτή τη φορά.
Ο Πάνος παρουσίασε το βιβλίο της Άννας Κωσταλλά "Τρύπωνας ο φαφαγάλος" από τις εκδόσεις Πατάκη, το οποίο και υπάρχει στο βιβλίο της Γλώσσας μας, στην ενότητα (11η) που βρισκόμαστε τώρα. Έτσι είμαστε χαρούμενοι γιατί μπορούμε όλοι και όλες να διαβάσουμε αυτό το πολύ αστείο βιβλίο. Μπράβο Πάνο, τα κατάφερες!

Ο Γιώργος μας θύμισε ένα βιβλίο που είχαμε διαβάσει και πέρσι. Πρόκειται για τον "Έλμερ, τον παρδαλό ελέφαντα" του Ντέιβιντ Μακ Κι, από τις εκδόσεις Πατάκη (Αθήνα, 1996). Μας άρεσε πολύ και όλα τα παιδιά τον θυμούνται στην τάξη. Ευχαριστούμε Γιώργο!

Ομιλία στο σχολείο μας για τις ανασκαφές στην Αμφίπολη.

Προετοιμάζεται το σχολείο μας για να δεχθεί την αρχαιολόγο κ. Κατερίνα Περιστέρη η οποία πραγματοποίησε τις ανασκαφές στην Αμφίπολη και ανακάλυψε θαυμαστό ταφικό μνημείο. Η κυρία Περιστέρη θα έρθει την Τετάρτη το πρωί και εμείς για να την υποδεχθούμε ετοιμάσαμε ομαδικές εργασίες για τη Μακεδονία, τις πιο σημαντικές αρχαίες της πόλεις (Αιγές, Πέλλα, Δίον) και κυρίως για την Αμφίπολη. Τις αναρτήσαμε στα ταμπλό που έχουμε έξω από την αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας.

 
 
Το απόγευμα της ίδιας μέρας (Τετάρτη 5/4/2017) στις 19.30 θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση στην αίθουσα του ΔΟΑΠΠΕΧ στην οδό Αβάντων 50 (1ος όροφος).


Κυριακή 2 Απριλίου 2017

"Τα ταξίδια του Γκιούλλιβερ" από τον Παναγιώτη.

Ο Παναγιώτης μας παρουσίασε το κλασικό βιβλίο "Τα ταξίδια του Γκιούλλιβερ" του Τζόναθαν Σουίφτ σε μετάφραση της Αργυρώς Πιπίνη και με εικονογράφηση του  Alvaro Fernandez, από τις Εκδόσεις Πατάκη, 2015. 

Ο Λεμουέλ Γκιούλλιβερ, που ήταν γιατρός σε πλοία, πάντοτε ήθελε να ταξιδέψει και να δει τον κόσμο. Αλλά μόνο όταν αποκλείστηκε στην ακτή μιας περίεργης χώρας άρχισαν στην πραγματικότητα οι περιπέτειές του! Οι μικροί άνθρωποι της Λιλλιπούτης τον πιάνουν όμηρο. Στην αρχή τον καλοδέχονται αλλά, στη συνέχεια, στρέφονται εναντίον του. Πώς θα μπορέσει να δραπετεύσει; Θα πιστέψει κανείς την απίστευτη ιστορία του;


Και να η παρουσίαση: 



Τα ταξίδια του Giulliver, από τον Παναγιώτη. from magdalinikalatheri

Μπράβο Παναγιώτη, εξαιρετική εργασία!

Ποιο επάγγελμα θα κάνω όταν μεγαλώσω;

Με αφορμή την ενότητα για τα επαγγέλματα στη Μελέτη Περιβάλλοντος, διαλέγουμε και δηλώνουμε μέχρι δύο ο καθένας, η καθεμιά μας. 


Και να τα αποτελέσματα σε ραβδόγραμμα. Από ότι φαίνεται οι πιο πολλοί/πολλές θέλουν να γίνουν εκπαιδευτικοί. Ακολουθούν οι γιατροί και μετά οι αστυνόμοι. Δύσκολα επαγγέλματα με απαιτήσεις όλα τους. Αλλά και ποια δουλειά δεν έχει πολύ κόπο; Καλή επιλογή με πολλή σκέψη και προσοχή στο μέλλον...


Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου : «Ας μεγαλώσουμε με το βιβλίο…».



Το μήνυμα της ΙΒΒΥ για το 2017, για τα παιδιά όλου του κόσμου έχει τον τίτλο : «Ας μεγαλώσουμε με το βιβλίο…»
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (Ιnternational Board on Books for Young People – ΙΒΒΥ) το 1966. Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους.

Το 2017, υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα της Ρωσίας. Το μήνυμα το έγραψε ο ταλαντούχος ποιητής και συγγραφέας παιδικών βιβλίων Sergey Makhotin. Γεννήθηκε στο Σότσι το 1953 και κατοικεί στην Αγία Πετρούπολη. Έχει γράψει περισσότερα από 20 βιβλία για παιδιά και νέους και έχει αποσπάσει βραβεία και διακρίσεις. Παράλληλα με τη συγγραφή βιβλίων, έχει δημοσιεύσει κείμενα σε παιδικά περιοδικά και ασχολείται με ραδιοφωνικά προγράμματα για παιδιά. Την αφίσα τη φιλοτέχνησε o διακεκριμένος καλλιτέχνης Mikhail Fedorov, υποψήφιος για το Διεθνές Βραβείο Εικονογράφησης Χανς Κρίστιαν Άντερσεν 2016. Γεννήθηκε το 1941 και σπούδασε στη Μόσχα. Ως σήμερα, έχει εικονογραφήσει περισσότερα από 90 βιβλία, έχει τιμηθεί με περισσότερα από 30 εθνικά και διεθνή βραβεία, ενώ έργα του έχουν περιληφθεί σε πάμπολλες εκθέσεις ανά τον κόσμο.

«Ας μεγαλώσουμε με το βιβλίο…» 
του Sergey Makhotin (Ρωσία) – Μετάφραση: Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου.

     Όταν ήμουν μικρό παιδί, μου άρεσε να χτίζω σπίτια με κύβους και να παίζω παιχνίδια όλων των ειδών. Για στέγη χρησιμοποιούσα συχνά ένα βιβλίο με εικόνες. Στα όνειρά μου τρύπωνα στο σπίτι, ξάπλωνα σ’ ένα κρεβάτι καμωμένο από σπιρτόκουτο και κοιτούσα τα σύννεφα ή τον έναστρο ουρανό – ανάλογα με την εικόνα που προτιμούσα. Ακολουθούσα από διαίσθηση τον κανόνα της ζωής κάθε παιδιού, που προσπαθεί να δημιουργήσει για τον εαυτό του ένα άνετο και ασφαλές περιβάλλον. Κι ένα παιδικό βιβλίο με βοήθησε στ’ αλήθεια να τα καταφέρω.
    Έπειτα μεγάλωσα, έμαθα να διαβάζω, κι ένα βιβλίο στη φαντασία μου άρχισε να φαίνεται περισσότερο σαν μια πεταλούδα ή ακόμα σαν ένα πουλί παρά σαν μια στέγη σπιτιού. Οι σελίδες του έμοιαζαν με φτερά που θρόιζαν. Θαρρείς και το βιβλίο έστεκε στο περβάζι έτοιμο να πετάξει έξω από το ανοιχτό παράθυρο σε άγνωστους τόπους. Το έπαιρνα στα χέρια μου, άρχιζα να το διαβάζω κι εκείνο ησύχαζε. Τότε ορμούσα εγώ σε άλλες χώρες και κόσμους, ξανοίγοντας τον χώρο της φαντασίας μου.

    Τι χαρά να κρατάει κανείς ένα νέο βιβλίο στα χέρια του! Στην αρχή δεν ξέρεις τι λέει το βιβλίο. Αντιστέκεσαι στον πειρασμό να κοιτάξεις την τελευταία σελίδα. Και τι όμορφα που μυρίζει! Αδύνατον να αναλύσεις τη μυρωδιά στα συστατικά της: το τυπογραφικό μελάνι, την κόλλα… όχι, δε γίνεται! Η μυρωδιά του βιβλίου είναι ιδιαίτερη, συναρπαστική και μοναδική. Οι άκρες από μερικές σελίδες μπορεί να έχουν κολλήσει, λες και το βιβλίο δεν έχει ξυπνήσει ακόμα. Ξυπνάει όταν αρχίζεις να το διαβάζεις.

   Μεγαλώνεις και ο κόσμος ολόγυρα γίνεται περισσότερο σύνθετος. Αντιμετωπίζεις ερωτήματα που ακόμα και οι μεγάλοι δεν μπορούν να τα απαντήσουν. Ωστόσο είναι πολύ σημαντικό να μοιραστείς τις αμφιβολίες και τα μυστικά σου με κάποιον. Και να που ένα βιβλίο έρχεται πάλι να σε βοηθήσει. Πολλοί από μας έχουν πιάσει τον εαυτό τους να συλλογίζεται: για μένα γράφτηκε αυτό το βιβλίο! Και ο ήρωας που προτιμάς φαίνεται ξαφνικά να σου μοιάζει. Συναντά τα ίδια προβλήματα και τ’ αντιμετωπίζει με σύνεση. Κάποιος άλλος από τους χαρακτήρες δε σου μοιάζει καθόλου, αλλά θέλεις να δοκιμάσεις τον ρόλο του, να νιώσεις γενναίος και πολυμήχανος σαν εκείνον.

    Όταν ένα αγόρι ή ένα κορίτσι λέει «Δε μ’ αρέσει να διαβάζω!», με κάνει και γελάω! Δεν τα πιστεύω αυτά τα παιδιά. Σίγουρα τρώνε παγωτά, παίζουν παιχνίδια, παρακολουθούν ενδιαφέρουσες ταινίες. Με άλλα λόγια, τους αρέσει να περνούν καλά. Και το διάβασμα δεν είναι μόνο μια επίπονη δουλειά που οδηγεί στην ανάπτυξη των συναισθημάτων και της προσωπικότητάς μας, αλλά πρώτ’ απ’ όλα είναι ευχαρίστηση.
Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο γράφουν τα έργα τους οι συγγραφείς παιδικών βιβλίων.