Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2022

Κρυφτό (Nora's Cinematic).

 

Η μοντεσσοριανή παιδαγωγική μέθοδος για το παιδί των έξι έως δώδεκα ετών έχει ως στόχο να το βοηθήσει να μάθει να σκέφτεται μόνο του. Είναι σημαντικές κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου η στήριξη και η εμψύχωσή του από ένα κατάλληλο περιβάλλον.

Η οργάνωση αυτής της στήριξης συνιστά τον πυρήνα της μοντεσσοριανής αγωγής, που υποστηρίζει ότι, αν συνοδεύσουμε το παιδί στη φυσική του ανάπτυξη με σεβασμό στις ικανότητες και τις ανάγκες του, θα έχει αποκτήσει ως έφηβος επίγνωση του εαυτού του.

Οι συγγραφείς του βιβλίου μοιράζονται, ως μοντεσσοριανοί εκπαιδευτές, τις γνώσεις και την εμπειρία τους για να μπορέσουμε να εντάξουμε τη μοντεσσοριανή μέθοδο στην καθημερινότητά μας και να βοηθήσουμε το παιδί μας να είναι ευτυχισμένο, αυτόνομο, δημιουρ­γικό, ένα πνεύμα ανοιχτό στον κόσμο!

Σε αυτό το βιβλίο παρουσιάζεται η μοντεσσοριανή παιδαγωγική μέθοδος από την ηλικία των έξι έως δώδεκα χρονών:

● Οι ανάγκες του παιδιού.
● Η μοντεσσοριανή παιδαγωγική μέθοδος στη θεωρία και την πράξη.
● Συμβουλές για τη μοντεσσοριανή μέθοδο στο σπίτι.
● Μαρτυρίες ειδικών, γονιών αλλά και παιδιών.
● Παιδαγωγικές δραστηριότητες που εφαρμόζονται εύκολα.

Έκθεση ζωγραφικής παιδικών τμημάτων του Εργαστηρίου Τέχνης Χαλκίδας.

 


Υλοποίηση της Δράσης του Εργαστηρίου Τέχνης Χαλκίδας με την επιχορήγηση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Πολιτιστικές δράσεις και προγράμματα για παιδιά και εφήβους έως 18 ετών.
Στην ευρύτερη περιοχή της Χαλκίδας και της Εύβοιας υπάρχουν περιοχές με φυσικό πλούτο πανίδας και χλωρίδας, συνοδευόμενες από μια μεγάλη ιστορία. Σήμερα κινδυνεύουν από παράνομες αμμοληψίες και μπαζώματα, με αποτέλεσμα την καταστροφή του φυσικού τους πλούτου αλλά και του φυσικού τους κάλους. Απειλούνται από φυσικές καταστροφές, όπως τις δασικές πυρκαγιές στη Βόρεια Εύβοια και τα ακραία καιρικά φαινόμενα, όπως οι πλημμύρες στο Λήλαντα ποταμό που τα τελευταία χρόνια πλήττουν με σφοδρότητα την περιοχή μας.

Τα παιδιά περιηγήθηκαν στους τόπους ενδιαφέροντος και έλαβαν τα ανάλογα ερεθίσματα, δούλεψαν στο Εργαστήρι στα τμήματα της ζωγραφικής και της κεραμικής και δημιούργησαν τα δικά τους έργα.
Πρωταρχικός στόχος ήταν και είναι η ευαισθητοποίηση της νέας γενιάς.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΕΧΝΗΣ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

• Τμήματα δημιουργικής απασχόλησης παιδιών

• Έκθεση ζωγραφικής και κεραμικής: Υγιές περιβάλλον, βιώσιμη κοινωνία

• Κόκκινο Σπίτι

• Εγκαίνια: Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου, ώρα: 19.00

• Διάρκεια: 11/9 – 30/9/2022


Τρίτη 5 Ιουλίου 2022

"Η Μυθολογία του τόπου μου" από το Εργαστήρι Τέχνης Χαλκίδας.

 


Η δράση "Η Μυθολογία του τόπου μου" πραγματοποιήθηκε από τον Νοέμβριο του 2019 έως το Φεβρουάριο του 2020 με την επιχορήγηση του Υπουργείου Πολιτισμού (Επιχορηγήσεις/Αιγίδες Πολιτιστικών Δράσεων και Προγραμμάτων για Παιδιά και Εφήβους έως 18 ετών). Θα πραγματοποιούσαμε έκθεση με τα έργα των παιδιών τον Απρίλιο του 2020. Δυστυχώς μας πρόλαβε ο κορωνοϊός. Ακολούθησαν άλλες δυο προσπάθειες το φθινόπωρο του 2020. Δυστυχώς και τότε ατυχήσαμε. Μη βλέποντας "φως" αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε για πρώτη φορά στα χρονικά του Εργαστηρίου μια διαδικτυακή έκθεση και όταν οι συνθήκες θα το επέτρεπαν θα στήναμε την έκθεση.
(Αν θέλετε μπορείτε να δείτε τη διαδικτυακή έκθεση στη σελίδα: https://chalket.art/ )
Ήρθε λοιπόν το πλήρωμα του χρόνου και έχουμε τη χαρά να σας προσκαλέσουμε στην έκθεση μας που θα λάβει χώρα στα πλαίσια του bioMechanical festival, στη Δημοτική Πινακοθήκη Χαλκίδας "Δημήτρης Μυταράς", από τις 6/7 έως τις 15/7/2022.
Ώρες επίσκεψης: καθημερινά και το Σαββατοκύριακο από τις 19.30 έως τις 21.30.

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ: ΤΕΤΑΡΤΗ 06/07/2022 ΣΤΙΣ 19:30

Σοφία Τσάτσου-Νικολούλη: «Δραστηριότητες δημιουργικής γραφής»

 


Άρθρο της Έρικας Αθανασίου

Αναδημοσίευση από το Διάστιχο.

Ένα βιβλίο Δημιουργικής Γραφής, σε όποια ηλικία και να απευθύνεται, θα πρέπει αρχικά να διαθέτει δημιουργικότητα και φαντασία. Ιδιότητες που χαρακτηρίζουν το βιβλίο της Σοφίας Τσάτσου-Νικολούλη Δραστηριότητες δημιουργικής γραφής, που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Ζήτη, απευθύνεται κυρίως στους εκπαιδευτικούς της Ε’ και Στ’ Δημοτικού, ενώ οι ασκήσεις του βασίζονται στο Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων. Στην ουσία όμως απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας, αλλά και σε όποιον αγαπάει να δημιουργεί ιστορίες, ανεξαρτήτως ηλικίας.

Η δημιουργική γραφή, όπως αναφέρεται και στον πρόλογο της Τασούλας Τσιλιμένη, καθηγήτριας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, αποτελεί τρόπο προσέγγισης των κειμένων και μια μέθοδο που ενισχύει τόσο τη διαδικασία της ανάγνωσης και πρόσληψης, όσο και την καλλιέργεια της δημιουργικότητας του αναγνώστη/παιδιού, της φαντασίας και της έκφρασης.

Το βιβλίο χωρίζεται σε ενότητες διαφορετικών πεδίων ενδιαφέροντος, όπως «Εμείς και η φύση», «Κοινωνική ζωή», «Ανθρώπινοι χαρακτήρες» και άλλα, όπου για κάθε δραστηριότητα προτείνεται στάδιο προπαρασκευής, επινόησης, οργάνωσης, συγγραφής και παρουσίασης, όλα τα απαραίτητα δηλαδή στάδια, όπως αναφέρεται στην εισαγωγή, τα οποία είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για τον αρχάριο συγγραφέα. Η κάθε δραστηριότητα ολοκληρώνεται με ένα παράδειγμα.

Βέβαια, όπως επισημαίνεται, «κατά τη διάρκεια της δημιουργικής γραφής, το διαδοχικό πέρασμα των παραπάνω σταδίων δεν οδηγεί στο “σωστό αποτέλεσμα”, καθώς δεν υπάρχει μία μόνο λύση, μία σωστή απάντηση». Τις πολλές διαφορετικές εκδοχές και απαντήσεις στοχεύουν οι δραστηριότητες δημιουργικής γραφής να εκμαιεύσουν από τους μαθητές και τις μαθήτριες, με όχημα τη φαντασία τους.

Οτιδήποτε μπορεί να δώσει το ερέθισμα για τη δημιουργία μιας ιστορίας, όπως ένας πίνακας ζωγραφικής. Τι θα ένιωθες αν ήσουν μέσα; Πού θα στεκόσουν; Τι ώρα είναι; Ποια εποχή; Τι συμβαίνει δίπλα σου; Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά για να απαντήσει κανείς, και κάθε τάξη, κάθε παιδί, κάθε ιστορία μπορεί να οδηγήσει οπουδήποτε κι ας κοιτάνε όλοι τον ίδιο πίνακα.

Μια ιστορία που έχει ήδη γραφτεί θα μπορούσε να έχει άλλο τέλος, μέση, αρχή; Θα μπορούσαν να λείψουν ή να προστεθούν χαρακτήρες; Αν γινόμασταν εμείς οι χαρακτήρες μιας ιστορίας, μήπως θα αντιδρούσαμε διαφορετικά, θα λέγαμε άλλα πράγματα;

Άραγε πώς να απέκτησαν ορισμένες συμπεριφορές ή χαρακτηριστικά κάποια ζώα ή αντικείμενα; Όπως η χελώνα το καβούκι της, ο καρχαρίας το πτερύγιό του, η καμήλα την καμπούρα της, το πεντάγραμμο τις νότες του; Πόσα παραμύθια θα μπορούσαν να γραφτούν δίνοντας αμέτρητες διαφορετικές εξηγήσεις;

Η απάντηση είναι: πολλά. Κάθε φορά που μια δραστηριότητα γίνεται σε μια τάξη, μπορεί να οδηγήσει σε μια εντελώς διαφορετική ιστορία, ανάλογα με τα ερεθίσματα των παιδιών τη συγκεκριμένη εποχή, τους χαρακτήρες των συμμαθητών και συμμαθητριών τους, τα αγαπημένα τους προγράμματα στην τηλεόραση, τα βιβλία που έχουν διαβάσει, τον δάσκαλο ή τη δασκάλα που έχουν απέναντί τους.

Ακόμα και ενήλικοι επίδοξοι συγγραφείς που θα ανταποκριθούν στο κάλεσμα κάποιας δραστηριότητας μπορεί να διαπιστώσουν ότι σε διαφορετικές εποχές της ζωής τους θα επινοούσαν διαφορετικές ιστορίες.

Το βιβλίο αποτελεί μια πρόσκληση για συγγραφή και όσοι την αποδεχτούν θα έχουν τη δυνατότητα να διασκεδάσουν, να παίξουν και να καταλάβουν εάν η γραφή είναι ένας δρόμος που θα τους άρεσε να πάρουν.

Δευτέρα 27 Ιουνίου 2022

"Την πόρτα ανοίγω το βράδυ"

Η Πολιτιστική Ομάδα της ΕΛΜΕ Εύβοιας σας προσκαλεί σε ένα αφιέρωμα στο Μίκη Θεοδωράκη την Τετάρτη 29 Ιουνίου και ώρα 9 μ.μ. στην αυλή του 1ου Γυμνασίου Χαλκίδας.
Κρατήσεις θέσεων στην παρακάτω google form