Κυριακή, 3 Δεκεμβρίου 2017

Οι περιπέτειες του μικρού ασβού.

Διαβάζουμε το βιβλίο "Οι περιπέτειες του μικρού ασβού" σε κείμενο του Φιλ Μακμάιλορ,  με εικονογράφηση του Κλιφ Ράιτ από τις Εκδόσεις Ελαφάκι (Αθήνα, 1997). Η επιλογή του βιβλίου εντάσσεται στο πρόγραμμα Αγωγής Υγείας που υλοποιεί η τάξη μας με τίτλο "με αφορμή ένα βιβλίο" με τη συνεργασία και της κυρίας Ελένης Χαριτωνίδου. 

Και να οι εικόνες του βιβλίου :


H περιπέτεια του μικρού ασβού from magdalinikalatheri

Στη συνέχεια ακολουθούμε την εξής διαδικασία: 


1. Αφήγηση του παραμυθιού 
Ο συντονιστής αφηγείται στα παιδιά το παραμύθι «Η περιπέτεια του μικρού ασβού». Σταματά στο σημείο που ο μικρός ασβός νιώθει να απειλείται («… αλλά τα χώματα κι οι ρίζες των δέντρων του’ κλεισαν το δρόμο»).
2. Καταγραφή των φόβων
Ζητά από τα παιδιά να φανταστούν και να γράψουν τους φόβους του μικρού ασβού. Αφήνει λίγα λεπτά γι’ αυτό και συνεχίζει την αφήγηση μέχρι το τέλος της ιστορίας.
3. Ολοκλήρωση του παραμυθιού
4. Προστατευτικοί παράγοντες
Ο συντονιστής ζητά από τα παιδιά να διαβάσουν τους φόβους που είχαν καταγράψει και στη συνέχεια τους ρωτά αν έχουν και τα ίδια τέτοιους ή άλλους φόβους. Τα παιδιά αβίαστα λένε και χωρίς σχολιασμούς τους καταγράφει στον πίνακα. Στη συνέχεια συζητά μαζί τους για το τι μπορεί να μας βοηθήσει όταν φοβόμαστε. Σε κάθε περίπτωση φόβου που γράφτηκε στον πίνακα μπορεί να γραφεί δίπλα και μία λύση (π.χ. φοβάμαι το σκοτάδι, ανάβω ένα φωτάκι). Όταν ολοκληρωθούν όλες οι ιδέες τους, ο συντονιστής τους εισάγει την ιδέα του ονειροσέντονου. Περιγράφει ένα τεράστιο σεντόνι που μας σκεπάζει προστατευτικά όταν κοιμόμαστε, ή όταν φοβόμαστε και τους προτείνει να φτιάξουν ένα. 
5. Κατασκευή ονειροσέντονου 
Αρχικά σε χαρτιά Α4 το κάθε παιδί ζωγραφίζει με εικόνες, αποτυπώνει με χρώματα, γράφει σύμβολα και λέξεις ό, τι νομίζει πως το βοηθά να διώχνει τους φόβους του, ποια είναι εκείνα τα πράγματα που λειτουργούν προστατευτικά για αυτά. Σε χαρτί του μέτρου όλα τα παιδιά κατασκευάζουν το ονειροσέντονό τους, δηλαδή κολλάνε όπου θέλουν το δικό τους Α4 χαρτί και συμπληρώνουν επιπλέον χρώματα, εικόνες κ.λ.π..Ανάλογα με τον αριθμό μπορούν να γίνουν πολλά ονειροσέντονα ώστε στη συνέχεια να σκεπαστούν σε ομάδες τα παιδιά.
6. Παρουσίαση ονειροσέντονου
Τα παιδιά παρουσιάζουν ό,τι κατασκεύασαν και μιλά το καθένα γι’ αυτό που αποτύπωσε. 
7. Δραματοποίηση της διαδικασίας του ονειροσέντονου.
Τα παιδιά ξαπλώνουν (στη μοκέτα, αν υπάρχει) και σκεπάζονται με το ονειροσέντονό τους. Ο συντονιστής ζητά να κλείσουν τα μάτια τους και να σκεφτούν τα προστατευτικά στοιχεία του εαυτού τους.

Και να τα δικά μας προστατευτικά στοιχεία:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου